رسانه سونیوز یک پایگاه خبری تحلیلی می باشد که با اخذ مجوز رسانه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت رسمی خود را از پاییز 99 آغاز نمود. سونیوز یک رسانه فراگیر می باشد که به صورت بین المللی فعالیت می کند و دفتر این رسانه نیز در تبریز واقع شده است و امتیاز مادی و معنوی آن متعلق به موسسه فرهنگی هنری چند منظوره فصل هنر می باشد.

سونیوز یک رسانه خصوصی، مستقل و مردمی می باشد که به هیچ شخص، گروه و جناحی وابستگی نداشته و سعی دارد با رعایت اصل شفافیت و صداقت، به درست ترین شکل ممکن جریان آزاد اطلاعات را برقرار نماید.

سو در زبان ترکی به معنی آب بوده و وجه تسمیه این واژه ، گرفته شده از ریشه ترکی آن، به مفهوم زلال و شفاف بودن است و شعار این رسانه هم "رسانه ای به زلالی سو" می باشد.

رسانه سونیوز با تشکیل تیم حرفه ای شامل، سردبیر، دبیر تحریریه، خبرنگاران، عکاسان، طراحان ، متخصصین تولید محتوا، گزارشگرها و گوینده های حرفه ای به صورت منسجم و منظم در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعالیت کرده و محتوای این رسانه به زبان های فارسی، ترکی آذربایجانی، ترکی استانبولی و انگلیسی هم منتشر می گردد و با سرویس¬های متنوع، اخبار حوزه های مختلف را پوشش می دهد.

سونیوز در تهران و شمالغرب کشور و در برخی کشورهای حوزه قفقاز، خبرنگار اختصاصی داشته که رویدادهای مهم را به صورت حرفه ای پوشش می دهد .

سونیوز، یک رسانه صرفا متنی نبوده و سعی دارد با پوشش خبری در قالب های ویدیویی، پادکست، گزارش های اختصاصی و باکس های خبری ویژه همانند یک شبکه خبری عمل کرده و در تولید محتوای اختصاصی متفاوت از رقبای خود عمل کند.

 

آدرس وب سایت خبری رسانه سونیوز www.sounews.ir و sounews.news می باشد که در اغلب پلتفرم های فضای مجازی همانند اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، تلگرام، آپارات، یوتیوب و ایتا هم حضور داشته و شما می توانید سونیوز را از شبکه های احتماعی نیز دنبال کنید.

 

سونیوز، رسانه ای به زلالی سو