روز جهانی هنرمند

روز جهانی هنرمند

فصل هنر: 25 اکتبر مصادف با 3 آبان ماه روز جهانی هنرمندان می باشد. و در کشورهای مختلف جهان در از هنرمندا قدرانی به عمل می اید. دلیل نامگذاری این روز به پاس زحمات نقاش بزرگ کانادایی بوده که “کریس مک کلور” نام داشته است و هنر نقاشی را به کشورهای مختلف جهان گسترش داد و خیلی دلسوزانه با شاگردان خود اموزش میداد.

جهان بدون هنر و هنرمندان غیر ممکن است. چرا که هنر ما را به گونه ای رویایی از درد هستی رها می سازد  و این را فقط هنرمندان برای ما تداعی می کنند روز جهانی هنرمند این روحیه خلاقانه را به نمایش می گذارد که امروز برای آینده به ثبت خواهد رسید . شوق و شعف و لذت در کرانه روح انسان به واسطه صدای یک ملودی ، تلاقی رنگ و نور و نگاه در یک قاب عکس یا یک بوم نقاشی و نگاه بی سر و صدا از مجسمه ای که به ابد خیره می شود ، به تصویر کشیده می شود.
 
دلیل نامگذاری این روز به پاس زحمات نقاش بزرگ کانادایی بوده که “کریس مک کلور” نام داشته است و هنر نقاشی را به کشورهای مختلف جهان گسترش داد و خیلی دلسوزانه با شاگردان خود اموزش میداد.  نقاشی های وی را راهی برای به دست آوردن تفکرات عاشقانه در زندگی دانسته اند . او این روز را برای به رسمیت شناختن جهان هنر ، و ارج دادن تمام راه هایی که هنرمندان دیدگاه خاص خود را به زندگی می دهند،

مدیریت موسسه فرهنگی هنری فصل هنر
و  آژانس خبری تحلیلی سونیوز روز جهانی هنرمند را به تمامی هنرمندان خلاق  و مردمی تبریک عرض نموده و امیدوار است به زودی  روزهایی خوب به همراه اتفاقات نیک برای هنر و هنرمندان این سرزمین فرا رسد.
 

مدیریت موسسه فرهنگی هنری فصل هنر 

دکتر مهدی حیدری 
دکتر فرید حیدری


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...