موزه سینما در تبریز تاسیس می شود

موزه سینما در تبریز تاسیس می شود

سونیوز: مهدی حیدری، رئیس انجمن سینماگران استان در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، پیشنهاد هیات مدیره این انجمن جهت تاسیس موزه سینما را مطرح نمود.

  به گزارش سونیوز: جمعی از اعضای هیئت مدیره انجمن سینماگران با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی دیدار کردند و شیوه های همکاری و هم افزایی این دو مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.


در این دیدار مهدی حیدری، رئیس انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این انجمن بیش از 500 نفرعضو فعال دارد، یک ظرفیت بالا در راستای تولید فیلم های حرفه ای و ماندگار محسوب می گردد که می تواند در معرفی کشوری و جهانی ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان نقش بسیار مهمی ایفا کند.


حیدری درادامه عنوان کرد تبریز همواره به عنوان شهر اولین ها در طول تاریخ ایران شناخته شده و در حوزه فیلم و سینما  نیز از این قاعده مستثنی نیست و با همین پیشینه از طرف هیات مدیره این انجمن پیشنهاد می شود تاسیس موزه تخصصی سینما در تبریز به عنوان دومین موزه تخصصی فیلم و سینما در کشور با هدف معرفی نقش این شهر تاریخی درهنر سینما و همچنین جذب گردشگر داخلی و خارجی صورت گیرد.
رئیس انجمن سینماگران افزود: این اداره کل در یک هم افزایی ویژه و در راستای حمایت از هنرمندان فیلمساز، اماکن تاریخی را به عنوان لوکیشن در اختیار هنرمندان فیلمساز عضو این تشکل بزرگ سینمایی  قرار دهد.


مهدی حیدری تصریح کرد اعضای انجمن سینماگران آمادگی دارد اماکن تاریخی، میراث فرهنگی ملموس و میراث فرهنگی معنوی وهمچنین جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در آثار هنری تولید شده خود معرفی نماید  که البته  در این راستا لازم است حمایت های مادی و معنوی این اداره کل از آثار تولیدی هنرمندان سینماگر عضو این انجمن انجام گردد.
در این  ادامه دیدار محمود روحانی و میثم حبیبی نیز از چالش های و ظرفیت های  انجمن سینماگران استان گفته و پیشنهادهایی را در راستای همکاری های مشترک اداره کل و این انجمن مطرح نمودند که با استقبال احمد حمزه زاده، به عنوان مدیر کل این مجموعه  قرار گرفت .


در انتهای این جلسه که در حدود دو ساعت به طول انجامید، احمد حمزه زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه با استقبال از پیشنهاد رئیس انجمن سینماگران  در حمایت از تاسیس موزه سینما، انجام روند قانونی و فنی آن را  جز برنامه های این اداره کل مطرح نمود و گفت:  سینما سعدی تبریز که اخیرا به  ثبت ملی رسیده است  می تواند بعد از مرمت به عنوان بهترین مکان برای تاسیس موزه تخصصی سینما باشد و این اداره کل نیز به صورت جدی پیگیر پیشنهاد انجمن سینماگران استان مبنی بر تاسیس این موزه خواهد بود.
 وی در ادامه افزود این اداره کل طی انعقاد یک تفاهم نامه و در یک همکاری ویژه و مستمر با انجمن سینماگران آذربایجان شرقی از طرح هایی که در راستای اهداف و برنامه های این اداره کل و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری و  معرفی میراث فرهنگی باشد حمایت خواهد کرد.

منبع خبر : آژانس خبری تحیلی سونیوزنویسنده : سونیوز
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...