جایزه ویژه بنیاد ایران شناسی در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

جایزه ویژه بنیاد ایران شناسی در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد ایران‌شناسی از اهدای جایزه ویژه این بنیاد به فیلم یا فیلم‌های منتخبی از جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در اولین دوره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، حمید قمری مدیرکل حوزه ریاست بنیاد ایران‌شناسی درباره همراهی و مشارکت این مجموعه با نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توضیح داد: ایران اسلامی متشکل از اقوام مختلف با فرهنگ‌ها و گویش‌های متفاوت است که علی‌رغم انجام پژوهش‌ها و مطالعات متعدد در بنیاد ایران شناسی، تاکنون در قاب سینما به جایگاه اقوام ایرانی توجه ویژه ای صورت نگرفته است.

وی افزود: موسسه فرهنگی هنری فصل هنر برای اولین بار به این حوزه ورود جدی و اولین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را به دبیری کمال تبریزی راه‌اندازی کرد. بنیاد ایران‌شناسی نیز در راستای رسالت خود مبنی بر شناسایی ایران عزیز و شناساندن جای جای آن و نمایش جایگاه اقوام در سینمای ایران همراه این رویداد خواهد بود. قمری تصریح کرد: ما در جهت حمایت از این موضوع، اقدام به مشارکت در برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در اموری از جمله سیاستگذاری و حمایت مادی و معنوی از آن کرده‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین کمک بنیاد ایران شناسی ایجاد حمایت‌های دولتی و حضور در کنار برگزارکنندگان این جشنواره است. دشمنان ایران همواره قصد تخریب اقوام و دستاوردهای آن و ایجاد تفرقه در این رنگین کمان زیبای فرهنگی ایران را داشته و دارند. بنیاد ایران‌شناسی برای جلوگیری از این نقشه‌های ددمنشانه، تلاش دارد تا این جشنواره با کیفیت مطلوبی برگزار شود. همچنین بنیاد در این جشنواره اقدام به اهدای جایزه ویژه ایران شناسی خواهد کرد. 

مدیرکل حوزه ریاست بنیاد افزود: در تلاش هستیم برای جلوگیری از سوءاستفاده معاندین، با موافقت سازمان سینمایی کشور این جشنواره را در تهران برگزار کنیم.

نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار « اقوام، ریشه ایران زمین » به دبیری کمال تبریزی و ریاست مهدی حیدری  هم اکنون در‌ مرحله انتخاب آثار قرار دارد.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...