جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برگزار شد

جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برگزار شد

جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با حضور محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور و مدیران موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و با همراهی برخی هنرمندان مطرح کشور روز چهاردهم آذرماه در الن کنفرانس بنیاد ایران شناسی کشور برگزار شد.


به گزارش سونیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد ایران شناسی کشور در این نشست  که با حضور آقایان مهدی حیدری ، فرهاد قائمیان، ابوالفضل جلیلی، فرید حیدری، اردشیر رستمی، حمید قمری، عادل خانی، ایمان نظام زاده  کریم فرشاد، و جلیل اصغری برگزار شد، شرکت‌کنندگان در جلسه به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم اقوام در شرایط حساس کنونی کشور، پرداختند.

محمد حسین رجبی دوانی ضمن خوشامدگویی، حضور بنیاد در این جشنواره را، موجب اتحاد و معرفی اقوام برشمرد و علیرغم مشکلات مالی، بنیاد را حامی این جشنواره با ارزش دانست. وی اذعان نمود که جشنواره امسال بهتر است در تهران برگزار شود و درصورت بازخورد مناسب، جشنواره را برای دوره‌های بعد، می‌بایست به سایر شهرها انتقال داد، تا خود جشنواره جلوه حضور اقوام گوناگون ایران، شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور  تاکید کرد که در کنار مشکلات تنوع اقوام، باید به نکات مثبت آنها هم اشاره کرد و کیفیت آثار این جشنواره، قابلیت عرضه در سایر کشورها را داشته باشد.

رجبی دوانی

مهدی حیدری رییس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، بیان نمود که بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم اقوام، ارسال شده و پردیس سینمایی ملت را، به عنوان کاخ جشنواره معرفی نمود.

مهدی حیدری

حمید قمری دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، دستور جلسه را مطرح نمود و در ادامه در خصوص سیاست های بنیاد برای حضور در جشنواره، نقطه نظراتی را اعلام و همچنین درباره زمان برگزاری و منابع مالی جشنواره، طرح موضوع نمودند.

حمید قمری

در ادامه این نشست، ابوالفضل جلیلی از کارگردان‌های مطرح نیز، برگزاری جشنواره در سایر شهرها را، موجب مردمی شدن آن، دانست و فیلم‌سازان جوان را به تهیه و ساخت فیلم های با کیفیت و کوتاه تشویق کرد. ایشان تاکید نمود این جشنواره نباید به سمت فیلم‌های آماده و قدیمی این حوزه برود. بستر برای حضور جوانان و تولید فیلم‌های جدید با نگاه آسیب‌شناسی محلی و قومی نیز، محیا گردد.

ابولفضل جلیلی

عادل خانی، مدیرکل فرهنگی حوزه آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به اهمیت بین‌المللی شدن این جشنواره تاکید نمود و بنیاد ایران‌شناسی را به عنوان دبیرخانه مرکزی این جشنواره، پیشنهاد نمود.

وی آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای دعوت از هنرمندان کشورهای هم‌فرهنگ با ایران، جهت شرکت در جشنواره را، اعلام نمود.

عادل خانی

فرهاد قائمیان هنرمند مطرح کشور، از کمال تبریزی دبیر جشنواره اقوام و نقش او در طراحی این جشنواره، یاد نمود و با بیان اینکه متاسفانه این جشنواره در تبریز به خوبی مورد حمایت قرار نگرفت، خواستار حمایت بنیاد ایران‌شناسی از جشنواره اقوام شد. آقای قائمیان با ذکر این نکته که باید سازمان امور سینمایی را، با جشنواره اقوام همراه و همدل نماییم و حمایت‌ها را در سطح کشور، جلب و جشنواره را به سطح جشنواره فیلم فجر، برسانیم.

فرهاد قائمیان

این جلسه در محل بنیاد ایران شناسی با حضور  مدیران بنیاد ایران شناسی و  جشنواره ملی فیلم ایرانی در سالن کنفرانس این مجموعه برگزار شد.

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...