جشنواره اقوام به دنبال تصویرکردن زیبایی‌هاست

جشنواره اقوام به دنبال تصویرکردن زیبایی‌هاست

 مدیر اولین جشنواره فیلم اقوام ایرانی با اشاره به ویژگی‌های این رویداد عنوان کرد در تلاش هستند از سال آینده بخش بین الملل را هم به جشنواره اضافه کنند.


نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی اردیبهشت سال ۱۴۰۳ با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی در تهران برگزار می‌شود. در همین راستا مهدی حیدری مدیرمسؤول مؤسسه فرهنگی هنری فصل هنر و مدیر این رویداد سینمایی با اشاره به‌ضرورت برگزاری چنین رویدادی گفت: برخلاف بسیاری از حوزه‌های مرتبط با اقوام ایرانی، در عرصه سینما تاکنون به‌صورت جدی شاهد جشنواره‌ای با این موضوع نبودیم. از این‌ جهت برگزاری یک رویداد تخصصی با تمرکز بر فیلم‌های مرتبط با اقوام را ضروری دیدیم.
  

این مدیر درباره تأثیری که برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی بر دیده شدن آثاری در این زمینه می‌گذارد، عنوان کرد: باور ما بر این است که برگزاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی زمینه را برای دیده شدن فیلمسازان این حوزه و همچنین انجام پژوهش‌های بیشتر در زمینه اقوام فراهم می‌کند.

حیدری در توضیح بخش‌های جشنواره و با اشاره به این که استقبال فیلمسازان از جشنواره برای ارائه آثارشان بسیار خوب بوده‌است، یادآور شد: جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی که کمال تبریزی، کارگردان سینما و تلویزیون، دبیر اولین دوره آن است در سه بخش اصلی، تجربی و جنبی برگزار می‌شود. بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (کوتاه و بلند)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره می‌شود. بخش تجربی آثاری با موضوع و اهداف جشنواره را در برمی‌گیرد که برای روایت داستان از روش‌های غیرمعمول و جدید استفاده کرده‌اند و بخش جنبی به آثاری اختصاص دارد که نتوانسته‌اند به بخش‌های رقابتی جشنواره راه پیدا کنند. ضمن این که بعد از جنگ غزه و به احترام مردم عزیز فلسطین، بخش ویژه غزه را نیز به جشنواره اضافه کردیم.

مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به حضور همه اقلیم‌ها و جغرافیای ایران در این رویداد توضیح داد: مشارکت گسترده اقوام کشورمان نشان می‌دهد فیلمسازان اقوام به این جشنواره اعتماد کرده‌اند.

حیدری با این توضیح که نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در بنیاد ایران‌شناسی در تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره در کنار نمایش آثار، برگزاری کارگاه‌ها و برنامه‌های جنبی هم دارد و ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا این رویداد چه به لحاظ ظاهری و ساختاری چه از نظر محتوا به زیبایی به نمایش درآید. تلاش ما این است که جشنواره اقوام، هم در ظاهر و ساختار و هم در محتوا، قابل قبول و زیبا باشد.

وی در پایان بیان کرد: ما در نظر داریم که از سال آینده بخش بین‌الملل را به جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی بیفزاییم و همچنین این رویداد به‌صورت سالانه برگزار شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...