« خانه سینما» میزبان مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

 « خانه سینما» میزبان مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

مهدی حیدری، رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی از برگزاری آیین رونمایی نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی 27 تیرماه در  تهران « خانه سینما » خبر داد.

  مهدی حیدری، با اعلام این خبر اظهار داشت : مراسم رونمایی از پوستر اولین دوره «جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی »  با حضور مسئولان سینمایی و مسئولان  وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین برخی هنرمندان مطرح سینمای ایران روز سه شنبه، 27 تیرماه 1402 ، ساعت 30/10  صبح در سالن سیف الله داد خانه سینما برگزار می شود.

مهدی حیدری ضمن تشکر از کمال تبریزی و حس مسئولیت پذیری وی افزود:  از همراهی و همدلی آقای کمال تبریزی، دبیر اولین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نهایت تشکر و قدردانی را دارم.  چرا که که با حساسیت و دقت مضاعف، در برگزاری هر چه با شکوه تر این رویداد  به صورت شبانه روزی تلاش می کند و هدف ایشان، برگزاری یک جشنواره در شان اقوام ایرانی به  میزبانی تبریز است.

رئیس جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری این رویداد تاکید کرد:  نمایش فرهنگ و آیین های اقوام، گستره زیست بوم، تاریخ ومیراث فرهنگی ملموس و ناملموس اقوام ایرانی به همراه جاذبه های گردشگری مناطق قوم نشین در قاب سینما جز اهداف این جشنواره می باشد که همه اقوام ایرانی در کنار یکدیگردر تبریز، شهر اولین ها این اتفاق را رقم خواهند زد.

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به ابتکار موسسه فرهنگی هنری فصل هنر طراحی شده است  و دبیر نخستین دوره آن نیز کمال تبریزی، فیلسماز مطرح سینمای ایران می باشد که برای اولین بار‌ درطول تاریخ سینمای  ایران،  با شعار «  اقوام، ریشه ایران زمین » از 9 آبان ماه  الی 14 آبان ماه 1402 در تبریز و به صورت همزمان در  15 استان دیگر برگزار خواهد شد.

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی



مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...