تبریز، میزبان نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

تبریز، میزبان نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

تیم پژوهشی موسسه فرهنگی هنری فصل هنر با استناد به مطالعات و تحقیقات هدفمند و همچنین نیازسنجی در راستای برگزاری یک جشنواره فیلم، به موضوعی برای جشنواره رسیده است که وجود آن در طول چندین دهه خالی بوده و هم اکنون برگزاری آن در سطح ملی ضروری به نظر می رسد. « جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی » یک رویداد ویژه سینمایی می باشد که توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر ایده پردازی و طراحی شده است. هدف این جشنواره نمایش جایگاه اقوام در سینمای ایران و کشف استعدادهای بومی مناظق قوم نشین است که نخستین دوره آن در پاییز ۱۴۰۲ توسط موسسه فصل هنر با شعار « اقوام، ریشه ایران زمین » در تبریز برگزار می شود.

گستره‌ی زیست‌بوم، آیین های فرهنگی و مذهبی ، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت های گردشگری به قدری متنوع و رنگارنگ است که مخاطبان فیلم‌های این جشنواره، رنگین‌کمانی از قاب ها و فریم‌های بی بدیل را به تماشا خواهند نشست. از برگزاری مراسم و آیین های مذهبی گرفته تا لباس ها، غذاهای محلی و صنایع دستی اقوام مختلف ایرانی، از مسابقات اسب سواری هموطنان ترکمن تا ماهی گیران و لنج‌سازان مردمان جنوب، از آداب و رسوم ایلات ارسباران تا مرزنشینان بلوچ، همه و همه در این جشنواره فیلم در قاب سینما کنار هم قرار خواهند گرفت.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته توسط موسسه فصل هنر، لین رویداد به صورت سالانه برگزار خواهد شد و هدف این موسسه بر آن است که این رویداد بعد از ۲ دوره برگزاری در سطح ملی، در سال سوم به صورت بین المللی برگزار گردد.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...