تهران، میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی / تدارک ویژه برای جشنواره

تهران، میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی / تدارک ویژه برای جشنواره

 چهارمین جلسه هماهنگی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با حضور مدیران ارشد بنیاد ایران شناسی کشور و جشنواه ملی فیلم اقوام ایرانی در محل بنیاد ایران شناسی برگزار شد.


به گزارش سونیوز، به نقل از روابط عمومی بنیاد ایران شناسی کشور، در این نشست  که با حضور دکتر محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی کشور، مهدی حیدری، رئیس جشنواره، کمال تبریزی، دبیر جشنواره، حمید قمری، مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی بنیاد، فضل‌الله سرزعیم، معاون امور اداری و مالی بنیاد، ایمان نظام زاده، مدیر ارتباطات و امور بین الملل بنیاد،  سیدعبدالمجید شریف‌زاده، مشاور عالی ریاست بنیاد ایران شناسی کشور،  فرید حیدری، قائم مقام رئیس جشنواره و  مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری فصل هنر، مهرداد سلیمانی، مسئول دبیرخانه، دبیر هیئت انتخاب و مدیر فنی جشنواره برگراز شد، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی افرادی که پیش تر در جشنواره حضور داشتند، مقرر شد به علت عدم حمایت های لازم این رویداد در استان آذربایجان شرقی، این جشنواره با حمایت بنیاد ایران شناسی در تهران برگزار گردد و بر همین اساس یک تیم  اجرایی جدید که دارای تجارب ملی می باشند، در حال انتخاب  است که به زودی معرفی خواهد شد.  


 
بنا بر گزارش روابط عمومی بنیاد ایران شناسی کشور در این جلسه با اشاره به تعهدات بنیاد ایران شناسی مطرح شد، که رایزنی های لازم با مراجع قانونی از جمله شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره و رفع مشکلات آن انجام شده است و در همین راستا دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی تماس تلفنی با دکتر رجبی دوانی ریاست بنیاد ایران شناسی، حمایت کامل خود را از برگزاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی اعلام نموده است.
 



دکتر رجبی دوانی در این جلسه بر اهمیت برگزاری این جشنواره و لزوم توجه به موضوع اقوام تاکید نموده و ویژگی های مدنظر فیلم های جشنواره را تبیین نمود. وی با توجه به جنبه های خوب و مناسب اقوام ایرانی، ظرفیت های آن ها، اثرگذاری مثبت اقوام و توجه به کیفیت محتوا و فیلم نامه را، از جمله این ویژگی ها برشمرد.
 



دکتر مهدی حیدری، رئیس جشنواره نیز در ادامه  این جلسه ضمن با اشاره به روند قانونی صدور پروانه نمایش فیلم ها توسط سازمان سینمایی افزود:  یکی از ویژگی های بارز این جشنواره حضور تمامی فیلم سازان اقوام است که از هر فرهنگ و زبان و گویشی به این جشنواره آثار خود را ارسال نموده اند.


 
مهرداد سلیمانی مسئول دبیرخانه و مدیر فنی جشنواره نیز ضمن ارائه گزارش از تعداد آثار ارسالی به جشنواره به تفکیک استان ها و اقوام مختلف، به معرفی اعضای هیئت داوران پرداخت و جزئیات برنامه های جلسات هیئت داوران را برای حاضرین تشریح نمود.
 



کمال تبریزی کارگردان شاخص و دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی ضمن بیان رضایت و خرسندی از گزارش مطرح شده و اعضای انتخاب شده برای هیئت داوران، برگزاری این جشنواره در تهران را تنها راه جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان برشمرد  و ابراز تمایل نمود که دور بعدی جشنواره در شهر تبریز و با حمایت همگان برگزار شود. وی با اشاره به تجربه های کاری خود، در حوزه پرداختن به مقوله اقوام، این موضوع را بسیار حساس برشمرد و ورود به آن را مستلزم شناخت کامل اقوام ایرانی و توجه به همه حساسیت های موجود در آنها دانست و اعلام نمود که تیم اجرایی این رویداد به دلیل اینکه در تهران و در مقیاس بزرگ تر برگزار می شود از تیم اجرایی در سطح ملی استفاده گردد.
 


 
شایان ذکر است نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی، توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران شناسی کشور با شعار « اقوام، ریشه ایران زمین»  برگزار خواهد شد.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...