ایران را با اقوام به جهان بشناسانیم

ایران را با اقوام به جهان بشناسانیم

فرهاد قائمیان با بیان اینکه ایران با اقوام مختلفی که در دل خودش جای داده است معنی پیدا می‌کند و باید با اقوام آن را به جهان بشناسانیم، گفت: وظیفه فرهنگ و هنر معرفی ظرفیت‌های تمام کشور است که شامل مناطق مختلف کشور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نخستین جنشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی جبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ فرهاد قائمیان بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به ایده برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی عنوان کرد: فرهنگ و ادبیات ایران دارای پیشینه ای کهن است و برگزاری یک رویداد و جشنواره فرهنگی و هنری که بتواند به تمام ابعاد این فرهنگ بپردازند حتماً مهم و مایه خرسندی خواهد بود که شخصاً این افتخار را دارم که بتوانم به‌عنوان یک هنرمند در کنار نخستین جشنواره فیلم اقوام قرار بگیرم و این یک اتفاق مهم برای شخص بنده است.

وی در پاسخ به اینکه نقش فرهنگ در ایجاد اتحاد و انسجام ملی اقوام چقدر خواهد بود، گفت: جشنواره ملی فیلم اقوام یعنی ملت ایران؛ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی یعنی ایران لذا وقتی این اتفاق افتاده است ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا در راستای شناساندن اقوام ایرانی در همه زمینه‌ها بتوانیم به همه کشورهای منطقه و جهان فعالیت داشته باشیم. 

بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: ما در ایران دارای اقوام مختلفی هستیم که هیچ‌گاه امکان جدا شدن آن‌ها وجود ندارد و وظیفه فرهنگ و هنر پرداختن و معرفی آن‌ها در دایره ایران است که بتواند این رسالت را به سرانجام برساند و این گونه جشنواره‌ها می‌تواند به معرفی آن کمک کند. 

قائمیان درپاسخ به اینکه هنرمندان مرزنشین و استان‌های مختلف با وجود محدودیت‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه سینما چگونه می‌توانند از این جشنواره تاثیر بپذیرند، گفت: جشنواره فیلم اقوام می‌تواند یک همراهی برای تمام عوامل استانی باشد تا بتوانند در کنار هنرمندان حرفه‌ای کسب تجربه کنند. به‌نظرم بزرگترین نتیجه‌ای که این جشنواره خواهد داشت این است که ما خواهیم گفت یک ملت هستیم و همه اقوام کنار هم هستند.

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی یک رویداد سینمایی است که توسط موسسه فرهنگی هنری «فصل هنر» طراحی و برگزار می‌شود و دبیری اولین دوره این رویداد را نیز کمال تبریزی، نویسنده و کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون برعهده دارد. این رویداد در آبان ماه ۱۴۰۲ در تبریز برگزار خواهد شد.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...