فیلم‌سازی درباره اقوام موجب اتحاد بیشتری و وحدت ملی خواهد بود

فیلم‌سازی درباره اقوام موجب اتحاد بیشتری و وحدت ملی خواهد بود

مرتضی آتش‌زمزم به بهانه راه اندازی جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی گفت: فیلم‌سازی از اقوام موجب اتحاد بیشتر و وحدت ملی خواهد شد.

مرتضی آتش‌زمزم تهیه‌کننده و کارگردان سینما با اشاره به ایده برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی بیان کرد: برگزاری جشنواره فیلمی که با محوریت موضوع اقوام ایرانی باشد و فیلمسازان را به تولید فیلم با زبان مادری و فرهنگ بومی ترغیب ‌کند، در راستای آشنایی نسل آینده با این فرهنگ مفید خواهد بود.

وی آشنایی نسل‌های جدید با فرهنگ و زبان اقوام مختلف کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: امیدواریم چنین جشنواره‌هایی مورد حمایت قرار گیرند و زمینه تولید فیلم توسط فیلمسازان جوان شود و ادامه‌دار باشد.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما ادامه داد: این جشنواره‌ها نباید مختص به یک یا چند دوره برگزاری باشند بلکه باید حتمأ ادامه‌دار باشند و زمینه‌ساز تولید فیلم توسط فیلمسازان جوان باشند تا بتوانیم موجب فراهم شدن یک یادگاری خوب برای آیندگان باشیم.

آتش‌زمزم در پاسخ به اینکه چقدر اقوام مختلف کشورمان در سینما دیده شده‌اند، گفت: فیلم‌های خوبی درباره اقوام ایرانی تولید شده است اما تعدادشان کم است؛ فیلم‌های خوبی درباره منطقه آذربایجان و جنوب در سینما سراغ داریم. «ناخداخورشید» اثری است که برای همیشه از یک نوع معماری، زبان و زندگی و یک بوم‌نگاری کامل در سینمای ایران به یادگار خواهد ماند.

وی تاکید کرد: ما در هر استانی از هر قوم باید چند فیلم خوب و به اصطلاح الف ویژه داشته باشیم تا ثبت فرهنگ آن منطقه در تاریخ باشد. در حال حاضر هر فیلم خوبی که از فرهنگ اقوام ایرانی داریم از کارگردانانی بزرگ مثل ناصر تقوایی است و من نمونه بارزش را «ناخداخورشید» ساخته او می‌دانم.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینما عنوان کرد: به‌نظرم تولید فیلم از اقوام مختلف ایران جای کار زیادی دارد و باید حمایت و با فکر توسط فیلمسازان جوان و پیشکسوت انجام شود. این اتفاق موجب ایجاد وحدت ملی مردم ایران خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به دبیری کمال تبریزی و توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر ۹ تا ۱۴ آبان ماه امسال در تبریز برگزار خواهد شد.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...